logotyp

Cíle předškolního vzdělávání jsou dané Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jeho přílohou Konkretizovanými očekávanými výstupy.

Hlavní cíle vzdělávání :

  1. rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání

  2. osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost

  3. získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

Cílem  a současně přáním celého kolektivu mateřské školy je umožnit všem dětem prožít den v mateřské škole plný radosti, volnosti a nevšedních zážitků. Naše mateřská škola se zaměřuje na všestranný harmonický rozvoj dítěte v prostředí přirozeném dětskému věku, rozvoj dětské osobnosti s přihlédnutím k individualitě každého jedince. Volíme takové metody a formy práce, které jsou vhodné pro děti předškolního věku (vysvětlování, rozhovory, experimentování, vycházky, pozorování v přírodě, příklady). V souvislosti s rozvojem komunikace děti na základě vlastního prožitku motivujeme k aktivnímu poznávání okolního světa, povzbuzujeme chuť k učení, tvořivosti a zájmu poznávat nové a zajímavé věci ze svého okolí, ale i z dalekého světa. Vytváříme optimální podmínky k rozvoji osobnosti každého dítěte. I dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Dbáme při své práci na to, aby se dítě cítilo v mateřské škole stejně dobře, jako v domácím prostředí, aby rodiče i děti byly spokojené. Mnozí zaměstnanci školy i rodiče se navzájem znají. Úzké vazby na rodiče a spolupráce s nimi jsou pro nás samozřejmostí. Snažíme se, aby děti chodily do naší mateřské školy rády, aby zde prožily období plné pohody, klidu, lásky a porozumění.

Obsah vzdělávání směřuje k poznávání prostředí, ve kterém děti žijí ale i k pochopení souvislostí světa , které děti důvěrně neznají (vesmír, svět). Zaměřujeme se na praktické dovednosti a psychické schopnosti dětí. Děti se učí vnímat základy společenských a lidských hodnot (slušné chování, komunikace mezi sebou a dospělými). Rozvíjíme řečový projev dětí i dětské vnímání prostřednictvím poezie a pohádek, zařazujeme divadelní představení. Oblast výtvarných a pracovních činností je v naší škole velice různorodá. Děti mají dostatečné množství podnětů pro svou práci, k rozvoji své tvořivosti. Kreslí , malují, tvořivě pracují s hlínou, vyrábějí předměty z přírodnin a papíru i netradičních materiálů. K vypalování výrobků z hlíny máme vlastní keramickou pec. Hudební a hudebně pohybové činnosti jsou v mateřské škole zastoupeny ve velké míře. Děti jsou vedeny nebát se vystupovat před veřejností formou slavností pro rodiče nebo vystoupením v Senior domě. Vedeme děti k navazování kontaktů s dospělými, ke komunikaci s vrstevníky i s dospělými, k základním společenským návykům - umět pozdravit, slušně se chovat, poprosit, poděkovat, požádat o pomoc. Při vycházkách a řízených činnostech děti poučujeme o bezpečnosti v silničním provozu, o chování na ulici, silnici ( na kolech i pěší). Děti se učí dodržovat pravidla her, šetrně zacházet se všemi hračkami i vybavením MŠ.

Mateřská škola je zapojena do aktivity e-Twinning. Jedná se o spolupráci evropských škol na dálku prostřednictvím informačních a komunikačních technologií. Tato aktivita je zaměřena na podporu spolupráce žáků i učitelů mateřských, základních a středních škol v rámci Evropské unie. V současnosti je v České republice integrovanou součástí Programu celoživotního učení. Zapojení do aktivity e-Twinning přináší dětem v mateřské škole nové metody výuky, evropský rozměr vzdělávání, profesní rozvoj učitelů. Vzájemně si posíláme fotografie a videa, vyměňujeme si informace o škole, městě a zemi.  Děti kreslí, malují obrázky, posílají fotografie, společně bádají, experimentují, tvoří. Rozvíjejí znalosti při práci s PC. A my pak můžeme prohlížet obrázky, poslouchat písničky v cizím jazyce. Pro děti je to velice zajímavé a moc je to baví. Prostřednictvím eTwinningu jsme navázali spolupráci s MŠ Cinobaňa na Slovensku a s kamarády ze školky z Portugalska. Realizovali jsme se společný projekt na téma ,,Vánoční betlém“. Náš projekt byl úspěšný a získal Národní cenu pro nováčky v  eTwinning. V loňském školním  roce probíhala práce na projektu „Sabinka, Soběslaváček a kostka eTwinnninga“ ve spolupráci se slovenskou mateřskou školou ze Sabinova. Město Sabinov je partnerským městem města Soběslav. Pokračujeme ve spolupráci se slovenskými mateřskými školami z obcí Kátov a Tvrdošín na projektu Čarovný čas.

Denní program v mateřské škole je dostatečně kvalitní, bohatý a pestrý. Také proto nenabízíme širokou škálu doplňkových činností. Vzhledem k zájmu rodičů jsme zařadily pro předškolní děti doplňkovou činnost - zdravé pískání - hra na zobcovou flétnu, které vede ve své třídě paní učitelka z naší mateřské školy.

Mateřská škola se zapojila do projektu „Děti do bruslí“. Projekt je uskutečňován jako řízená doplňková činnost v rámci ranních aktivit. Cílem projektu „Děti do bruslí“ je poskytnout dětem předškolního věku a žákům I. stupně základních škol nabídku na výuku a získání základů správného bruslení. Organizátorem kurzů bruslení s názvem „Děti do bruslí“ je stejnojmenný zapsaný spolek Děti do bruslí z.s., se kterým má naše mateřská škola uzavřenou Smlouvu o provádění bruslařské výuky. Na kurzy děti doprovázejí vždy dvě učitelky nebo jedna učitelka a další osoba určená ředitelkou jako v případě docházky do tělocvičny.

Zpět na hlavní výpis

NOVINKY

Nové fotografie

obrázek
Nejnovější fotografie z akcí v mateřské škole najdete zde

Aktuální jídelníček

obrázek
Aktuální jídelníček najdete zde

DŮLEŽITÉ AKTUALITY

clanek

clanek

clanek
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Soběslav
 https://www.facebook.com/Mate%C5%99sk%C3%A1-%C5%A1kola-Nerudova-320203178850345/

Created by © 2017 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign