logotyp

8. Charakteristika vzdělávacího programu

8.	 Charakteristika vzdělávacího programu

Orientace vzdělávání ve 21. století má být založena na 4 pilířích, které zajistí dostatečnou oporu každému jedinci v měnící se společnosti. Uvedené pilíře byly formulovány ve zprávě mezinárodní komise UNESCO Vzdělávání pro 21. století : Učení je skryté bohatství v roce 1996 - DELORS J. (ed.): Learning: The treasure within. Tyto pilíře jsou základem pro vytvoření vzdělávacího kurikula a charakterizují, jak má být vzdělávání pojímáno:

 a) Učit se poznávat - tzn. učit se tak, aby bylo možno těžit ze vzdělávacích příležitostí v průběhu celého života.
 

b) Učit se jednat - tzn. učit se jednat v podmínkách různých sociálních a pracovních činností.

 

c) Učit se žít - tzn. učit se žít společně, rozvíjením pochopení pro ostatní lidi a učením se zvládat konflikty.

 

d) Učit se být - tzn. tak, aby se úspěšně rozvíjela samotná osobnost člověka, který by byl schopen jednat s větší autonomií, samostatným úsudkem a osobní odpovědností.
 

Vzdělávání nesmí v této souvislosti zanedbat žádný z aspektů osobnostního potenciálu: paměť, myšlení, estetický smysl, fyzické vlastnosti a komunikační dovednosti.

V naší výchovně vzdělávací práci chceme děti vést tak, abychom maximálně vycházely z uvedených pilířů.

Zpět na hlavní výpis

NOVINKY

Nové fotografie

obrázek
Nejnovější fotografie z akcí v mateřské škole najdete zde

Aktuální jídelníček

obrázek
Aktuální jídelníček najdete zde

DŮLEŽITÉ AKTUALITY

clanek

clanek
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Soběslav
 https://www.facebook.com/Mate%C5%99sk%C3%A1-%C5%A1kola-Nerudova-320203178850345/

Created by © 2017 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign