8. Charakteristika vzdělávacího programu
Orientace vzdělávání ve 21. století má být založena na 4 pilířích, které zajistí dostatečnou oporu každému jedinci v měnící se společnosti. Uvedené pilíře byly formulovány ve zprávě mezinárodní komise UNESCO Vzdělávání pro 21. století : Učení je skryté bohatství v roce 1996 - DELORS J. (ed.): Learning: The treasure within. Tyto pilíře jsou základem pro vytvoření vzdělávacího kurikula a charakterizují, jak má být vzdělávání pojímáno:
a) Učit se poznávat - tzn. učit se tak, aby bylo možno těžit ze vzdělávacích příležitostí v průběhu celého života.
b) Učit se jednat - tzn. učit se jednat v podmínkách různých sociálních a pracovních činností.
c) Učit se žít - tzn. učit se žít společně, rozvíjením pochopení pro ostatní lidi a učením se zvládat konflikty.
d) Učit se být - tzn. tak, aby se úspěšně rozvíjela samotná osobnost člověka, který by byl schopen jednat s větší autonomií, samostatným úsudkem a osobní odpovědností.
Vzdělávání nesmí v této souvislosti zanedbat žádný z aspektů osobnostního potenciálu: paměť, myšlení, estetický smysl, fyzické vlastnosti a komunikační dovednosti.
V naší výchovně vzdělávací práci chceme děti vést tak, abychom maximálně vycházely z uvedených pilířů.
RYCHLÝ KONTAKT |
---|
Mateřská škola Soběslav |
Mateřská škola Soběslav Nerudova 711 IČO: 70 93 43 63 ms.nerudova@email.cz tel. 381 524 687 mob. 606 687 263 Odhlašování stravy: p.L.Veselá mob:725 815 550 |
NOVINKY |
---|
Nové fotografie |
Nejnovější fotografie z akcí v mateřské škole najdete zde |
Aktuální jídelníček |
Aktuální jídelníček najdete zde |